igår - chili

min kusin fråga igår om jag ville med ut och rida hennes russ chili när hon körde Emil, självklart tackade jag ja! Det var ett tag sen då chili blev riden sist, då min kusin endast kör. Vi tog en ganska lång tur iallafall, efter att vi skrittat fram ett tag så började jag arbeta henne lite i form, för att inte blivit riden på länge så arbetade hon på jätte bra och hade en fin form och en fin skritt, några enstaka gånger kunde hon bli tung och vilja trippa iväg, men de förstår man när hon inte blivit jobbad med ryttare på ett tag. Sen travade vi och ibland hade hon en fin form och följde mig, gjorde korta stunder med form och sen länga lite på stegen så hon skulle lyssna för skänkeln. I galoppen jobbade vi bara framåt bjudning, och tog tillbaka, framåt igen osv. När vi skrittade av hemåt provade jag även få henne att flytta sig för skänkeln, åt vänster gick det jätte bra. Men i höger så blev hon tjurig, men hon hade lite svårt att förstå då det var första gången! men hon skötte sig väldigt bra iallafall!

Enda bilden jag har på henne från igår, men kommer fler för ska rida henne idag också!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0