Förlossningsberättelse ♥

Jag var beräknad att föda min prins den 10 september 2011, den helgen var det också marknad i Hudiksvall. Jag var lite osäker på om jag skulle fara in till staden men jag gjorde det ändå och knatade runt där med mamma, pappa & pojkvän. Jag kände ett tryck nedåt hela tiden som att man var bajsnödig, men jag fick på toa och det kom inget. Vi åkte hem och åt och sen gick jag och la mig vid 23 tiden, vaknar på morgon vid 6, går ner och sätter mig för att pinka, när jag torkar mig ser jag att slemproppen lossnat och när jag tar på mig kläderna så sipprar det vatten hela tiden. Så det var bara att byta om och på med en blöja. Smsade mamma som var på jobbet, men hon fick den som skulle komma efter henne och jobba att komma tidigare så hon kunde åka hem. Sen fick jag små värkar som jag DÅ tyckte gjorde jätte ont men som idag inte var någon smärta alls. Vi ringde förlossningen och dom bad oss klocka värkarna, vid 12 tiden gjorde det ont, så vi åkte in. Väl inne på förlossningen fick jag lägga mig i en säng, dom satte på något på magen som skulle kolla värkarna och barnets hjärtljud. Efter en stund fick jag byta till det rum som jag skulle förlösas i. Dom kollade hur mycket öppen jag var och det var endast två fjuttiga centimeter.. Jag låg hela söndagen den 11/9-11 och var endast öppen 2 cm, jag använde mig utav lustgas, man blev lite yr i huvudet men jag tyckte att den funkade bra. Det blev kväll och jag fick några tabletter och en spruta i skinkan för att jag skulle kunna sova på natten, men jag tror jag sov 3 timmar, sen börja det göra ont i magen idag, dom där pillrena hjälpte minsann inte. Det blev måndag 12/9-11 jag bad om att få lustgas vid 6 på morgonen då värkarna gjorde så otroligt ont, jimmy var med mig hela tiden, han sov till och med på förlossningen med mig. Klockan 10 på morgon var jag öppen 5cm, då kunde jag äntligen få min efterlängtade EDA och gud så skönt det vart i kroppen, man kunde slappna av, få i sig frukost. Redan klockan 11 börja dom sätta dropp och vela att värkarna skulle komma igång igen då mitt vatten hade gått och han måsta ut IDAG (måndag alltså). tiden gick, klockan 16 var jag öppen 7 cm, sen blev det svart för mig, dom sa nu är du öppen 8 cm men jag minns inte tiden, och sen hann bara barnmorskan ut ur rummet och jag kände att jag måsta krysta, hon kollade igen och då var jag öppen hela 10 cm, äntligen var det dags! Och klockan 17,51 kom min efterlängtade son. Dom la han på magen men jag tyckte det var obehagligt först, så dom tog bort han och sen fick jag han när han var inlindad i en filt. Efter så amma jag lite granna där inne, och vi fick fika som alla mammor får! Jag gick och duscha, tog på mig mitt fina nattlinne som dom hade där. Sen sov jag och Jimmy och Billy över på BB, vi sov två nätter för dom hjälpte med amningen som funka jätte bra, fick se när dom badade och sånt! Var så skönt att bara få komma hem till sin egen säng och få sova. Jimmy var hemma dom 5 första dagarna sen åkte han till skolan! Jag har fått sånt otroligt bra stöd både ifrån min pojkvän och min familj. Jag bor fortfarande hemma men har väl planer på att flytta så småningom. Idag är min fina pojke 14 veckor! Det var allt ifrån oss, bilder kommer inom kort!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0