Glad och sprallig ponny? - javisst!

Hellu alla glada människor!
Idag mockade jag och fixade klart stallet här hemma först innan jag åkte ner på
Gnarp till favoriten! Först när jag kom till stallet så möttes jag av en glad pochahontas inne i stallet. Gav henne vatten då hon höll på förstöra hinken. Pussade lite på henne och klappade henne. Fin flicka! Sen gick jag till guls hage och ropade på han, då kom han springande i full fart och gnäggade till mig, blev rörd när han var så himla gullig! Gjorde nå luftsprång i hagen så han höll på ramla, Habib hans kompis sprang också och busade! Tog in gul, borsta och myste, kliade han vid öronen som han gillar och sen tog jag på han utrustningen. Pussade även på sötnosen då han var extra söt idag. Nu till hur ridturen var!

Skrittade först en bra bit, jobbade lite i form. Red med Evelina och mackan idag! Sen travade vi, gulan fick eld i baken och bockade jätte högt en gång! Travade på bra och i fin form. Sen provade vi galopp och då gick det fort, gul bocka,bocka och åter igen bocka, hade svårt att hålla mig kvar. Sen sys i han iväg igen. Sen sakta vi av till trav och då jobbade jag gul igen. Sen sakta vi av till skritt och skrittade en bra bit, gul var pigg och sprallig, trippade hela tiden och var rädd för allt han såg. Men det var kul att rida. I morgon blir det en tur med Evelina igen, kanske samma väg? Eller upp mot öran kanske. Där finns nå små hinder man kan skutta över. Måste ta en lång galopp med gul och jobba han. För han bockar väldigt mycket och blir springig och drar iväg. Pigg och busig ponny!

Han drack även två hinkar med vatten när vi kom tillbaka och så gav jag han lunch ute!!

Nu ska jag ut och hämta bebis. Snart sovit 4 timmar och 30 minuter.
Hejdå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0