Gulis ♥

Ja som rubriken lyder, idag har jag varit nere på gnarp och ridit mitt gula ponny hjärta! Jag tänkte skriva om dagens ridpass på den busiga lilla ponnyn!

Vi började i skritt, gjorde halt och gick iväg, lyssnade jätte bra. Började söka sig neråt i formen och slappna av, så jobba lite lång och låg. Sen flyttade vi skänkelvikningar ifrån ena väg kanten till den andra, sen gjorde vi lite öppna och även provade vi med sluta, gick faktiskt förvånadsvärt bra!
I traven så jobbade jag även där med avsaktningar, så han skulle komma igång och lyssna på min skänkel, gick riktigt bra. Skänkelvikning även här i traven jobbade vi med. Sen gjorde vi småsmå serpentiner också. Men nu till galoppen, ja vad ska jag säga, från 0-100 på en sekund, han stack iväg i världens fart, bockade och hoppade omkring som aldrig förr. Så det var riktigt nära att jag höll på åka i backen flera gånger. Då blev jag envis mot han, han hade ju gått så bra innan och sen bara stack iväg sådär. Så vi fatta galopp igen och samma sak hände igen, han bralla iväg och bockade. Som tur var kom en uppförs backe så jag kunde rida ihop han och han vart riktigt fin i formen, började lyssna på mina rörelser, när jag spände magen sakta han av till ett lugnt tempo och sen jobbade han riktigt bra i formen, mjuk och följsam! Sen travade vi en bit och då fick han vara lite som han ville med formen så jag jobba bara med att han skulle vara lugn, och tog en liten galopp igen på slutet och då var han riktigt fin! Kändes så kul att rida han när han var så fin, så den här dagen kommer stanna kvar förevigt! 

För han är ju trottsallt bara en bebis och då får man busa! Så ska försöka rida igen i morgon och då ska vi jobba samma sväng så han får arbeta! Behöver få bort lite mage tycker jag! 



Kommentarer
Emelie

Varför är ha tillsalu? :(

2012-02-09 @ 13:35:36
URL: http://fotoryttarnas.se
Anna

snäla lägg ut bilder på shuterfly ! <3

2013-05-20 @ 15:48:36
Anna

och skriv om henne? <3

Svar: Vad är det du vill veta? Och varför heter du gulis? :)
Hanna Belin

2013-05-20 @ 15:48:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0