Evigheter sen...

Känns som att det var ett tag sen jag gjorde ett inlägg nu, men tänkte och berätta lite om hur helgen varit osv!

Lördags: Red Gulan med min syster som körde hennes lilla shettis tindra, och med i vagnen satt också systsers kompis Emma. Vi skrittade och travade, sen jobbade jag gulan lite i galopp då dom körde i trav efter oss. Det gick jätte bra, travade sakta och jobbade låg form, han skötte sig exemplariskt och tyckte det var roligt! Sen när jag kom hem red jag shutterfly med mamma och hennes häst Nera, vi skrittade en sväng på 30 min, för fly hade stått några dagar så hon skulle vara helt konstig att trava osv, så fick bli en kort skritt sväng för henne.

Söndag: Red först gulan med Amanda och habib, vi red runt gnarp, skrittade barbacka och bara njöt av den häliga snön som kom ifrån himmlen, När jag kom hem red jag shutterfly med mamma och copra, vi skrittade en bit, sen travade vi och då arbetade jag inte i någon form då vi red i en mjuk fluffig snö och plumsade, sen tog vi galopp och galopperade en bra bit, var jätte härligt! sen skrittade vi in i skogen och gick i ännu mer snö och så. Så det var allmänt skoj ridning typ, arbetade ingen form och så! 

Idag måndag blir det ingen ridning, då hästarna ska vila. Jag har alldeles precis gjort klart stallet och ska snart snickra ihop en middag som jag ska äta ikväll med min pojkvän, men vet inte alls vad det blir.. men något gott blir det alltid! La lilleman i vagnen klockan kvart över elva, så han sover på för fullt i vagnen. ska gå ner och sätta mig och läsa tänkte jag, precis läst ut första twilight boken, så nu fortsätter vi med den andra!

Hej så länge!

första boken!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0