Rockeye Blue

hejsan hoppsan, idag har jag ridit en väldigt busig men ändå go ponny. Red med Amanda och hennes fina Habib, skrittade runt en sväng på gnarp, sen red vi över bersberget hem så dom fick klättra lite och bygga muslker på rumpan. I morgon blir det till att verkligen rida igenom Gulan i alla gångarter, träna lite på avsaktningar och igångsättningar, så han lyssnar på ryttaren. Han är bra när man gör tempoväxlingar för han stannar kvar i den farten han blir tillsagd. Han har även fått en mätnings tid den 11 januari,hoppas med hela mitt hjärta att han blir en stor cponny och inte en liten d. Förra året tränade jag för Pia två gånger i november och det gick jätte bra. Måste sätta igång han nu så vi kommer igång med träningarna igen. 


På lördag kommer det en familj ifrån söderhamn och ska provrida, hoppas det går bra! Gulan behöver en liten ryttare som vill ut och träna och tävla, han vill ha ett nytt hem där han kan ridas regelbundet och tränas och sånt. Jag har inte tid för två ponnysar när jag har en liten bebis, och jag låter hellre gulan åka än fly (otroligt nog) för hon är så jädra speciell. Så lördag halv 11, ska jag upp till ridhuset i gnarp. Så jag hoppas att det är rätt familj! Men det lät väldigt bra när Sara beskrev dom, så kanske!

Annars om det inte blir något köp så tävlar jag och Gul i timrå i februari! :)
ha det så bra!
<- go bebis 5år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0